ایمنی در آزمایشگاهتجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

نکات خرید شیلد محافظ صورت برای متخصصان پزشکی

شیلد محافظ صورت یکی از اجزای اصلی تجهیزات حفاظت فردی (PPE) در آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی است. امروزه با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ استفاده از آن بسیار افزایش یافته است.

خرید شیلد محافظ صورت برای خیلی افراد یک کار چالش برانگیز خواهد بود زیرا جنبه‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

در این مقاله، ما جنبه‌های کلیدی خرید این تجهیز را بیان می‌کنیم تا با بهره‌مندی از آن، علاوه بر حفظ ایمنی، انتخابی هوشمندانه داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

راحتی کاربری

خرید شیلد محافظ صورت

برخی مواقع ممکن است فردی ساعت‌ها از شیلد محافظ صورت استفاده کند. بنابراین ضروری است که استفاده از آن برای کاربر راحت باشد. این یک چالش بزرگ برای طراحان شیلد محافظ صورت است زیرا باید اشکال و اندازه‌های مختلف سر انسان را در نظر بگیرند تا بتوانند محصول خود را متناسب با انواع نیازها تولید کنند.

تایید شده توسط مراکز استاندارد

شیلد محافظ صورت برای محافظت از صورت و چشمان پرسنل مراکز بهداشتی در برابر خون و سایر مایعات بدن بیمار ساخته می‌شود. بنابراین باید به‌گونه‌ای تولید شود که کش آن حین انجام آزمایش پاره نشود و همچنین صورت کاربر را به خوبی پوشش دهد.

دانستن اینکه شیلد صورت شما دارای تاییدیه است، خیالتان را راحت می‌کند. پس حین خرید شیلد محافظ صورت، استاندارد بودن آن را از قلم نیندازید.

فاقد لاتکس

شیلد محافظ صورت فاقد لاتکس

حین خرید شیلد محافظ صورت اطمینان حاصل کنید که فاقد لاتکس هستند. امروزه حساسیت به لاتکس یک نگرانی جدی در مراکز پزشکی محسوب می‌شود. تا به امروز، هیچ درمانی شناخته شده‌ای برای آلرژی به لاتکس یافت نشده است و تنها را پیشگیری از بروز آن، استفاده از محصولات فاقد لاتکس است. توجه داشته باشید که کش برخی از شیلدهای محافظ صورت حاوی لاتکس یا مواد مشابه است و می‌تواند سبب بروز التهاب پشت گوش فرد شود.

گیف تبلیغاتی محصولات عمومی پل ایده آل پارس

شفافیت

شفافیت بالا فاکتور مهمی در خرید شیلد محافظ صورت است. مهم است که این وسیله دارای شفافیت بسیار بالا و حداقل اعوجاج باشد. این امر باعث می‌شود فشار کمتری به چشم‌ها وارد شده و درنتیجه چشمان شما کمتر خسته شوند.

پلی اتیلن ترفتالات[۱] (PETG) یکی از رایج‌ترین پلیمرهایی است که امروزه برای ساخت شیلدهای صورت استفاده می‌شود و شفافیت زیادی دارد.

پوشش صورت

در خرید شیلد محافظ صورت مطمئن شوید که صورت کاربر تماما پوشش داده شود. شیلد صورت باید از قسمت چانه بزرگتر باشد و تا قسمت بالای ابرو را پوشش دهد. برای محافظت بهینه از گوش‌ها نیز، لبه‌های شیلد باید پهن باشد. از محافظ‌های کوچک استفاده نکنید. شاید هزینه کمتری داشته باشند اما ممکن است به قیمت جان کاربر تمام شوند.

طراحی مناسب

حین خرید شیلد محافظ صورت شاید خیلی از افراد به جزئیات طراحی آن توجه نکنند. اما گاهی عدم رعایت همین جزئیات ساده در طراحی می‌تواند از کیفیت یک محصول بکاهد. شیلدهای صورت اغلب باید با ماسک‌های بهداشتی استفاده شوند. استفاده از این تجهیزات به همراه ماسک‌های N95 می‌تواند ماسک را به صورت فشار دهد و باعث ایجاد اصطکاک و ناراحتی شود.

حین خرید محافظ صورت، ایده خوبی است که آن‌را با ماسک‌های بزرگتری مانند N95 امتحان کنید.

قابل استفاده مجدد

خرید شیلد محافظ صورت

یکی از نکات مهم حین خرید هر تجهیز آزمایشگاهی از جمله شیلد محافظ صورت، برآورد هزینه‌ها است. خرید محافظ صورت یکبار مصرف می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای مراکز درمانی به همراه داشته باشد.

مدل‌های قابل استفاده مجدد دارای گیره سفت‌تر و طراحی بهتری هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را شست یا تمیز کرد.

ضد بخار

خاصیت ضد بخار در یک محافظ صورت اهمیت بالایی دارد. به‌ویژه در فضایی با رطوبت بالا یا زمانی که کاربر در حال تعریق است. خاصیت ضد بخار را می‌توان با افزودن موادی به پلیمر در شیلدها ایجاد کرد.

فروشنده معتبر

جمع‌بندی

شیلد صورت یکی از اجزای مهم تجهیزات حفاظت فردی است و از گذشته تاکنون در بسیاری از مراکز درمانی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید در طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کووید ۱۹ این محصول را بیشتر شناخته باشید.

اما خرید شیلد محافظ صورت مانند هر وسیله دیگری، نیازمند بررسی جنبه‌های مختلفی است. عدم توجه به این نکات ساده می‌تواند هزینه‌ها و خسارات زیادی را برای کاربران و مسئولین به همراه داشته باشد.

به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات خرید شیلد محافظ صورت را بیان کنیم.

آیا تجربه خرید و یا استفاده از این محصول را دارید؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

واژه نامه

Polyethylene Terephthalate

[۱]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا